Socha Panny Márie, slovenský znak a k tomu dvojkríž z vojnového Slovenského štátu, alebo samozvané "zasvätenie Mariána Koletbu Panne Márii" - idú voľby a kotlebovci sršia insitnou tvorbou, v ktorej miešajú fašistickú symboliku so symbolmi štátu či cirkvi.
Napríklad Anton Čulen, ktorý kandiduje za poslanca BSK, dal na bilbord vedľa znaku kotlebovcov ďalší podobný znak – tiež zelený okrúhly aj s dvojkrížom, pričom v strede je kresba sochy Sedembolestnej Panny Márie zo Šaštína. Na ďalšom bilborde má kotlebovské logo upravené tak, že v strede je trikolóra, slovenský znak a socha Archanjela Michala z Anjelského hradu v Ríme.
Využívanie cirkevných symbolov, miešaných s fašistickou symbolikou nie je v prípade kotlebovcov ničím novým. Do svojho sloganu dávajú pravidelne aj Boha: Ich častý slogan "Za Boha a za národ" bol obľúbený slogan, ktorý používala Hlinková slovenská ľudová strana, Jozef Tiso či Hlinkové gardy vo vojnovom Slovenskom štáte.
Kotlebovci neostávajú len pri symboloch.
V lete sa Marián Kotleba vo Vranove „zasvätil" Panne Márii. "Zasväcoval" ho kotlebovský kňaz Miroslav Čajka. Čo označil už skôr hovorca KBS Martin Kramara pre postoj.sk za "bizarný politický marketing."
V nedeľu hovorca KBS Martin Kramara zverejnil list nespokojnému veriacemu, ktorý prirovnáva Kotlebu k Ježišovi a chce, aby katolícka cirkev intenzívne podporovala ĽSNS. "Cítim k tomuto mužovi obdiv a úctu, a to pre jeho postoj ku katolíckej viere. Tú vieru mu môžu závidieť aj kňazi, lebo sa skutočne obetuje za obyčajných ľudí, podobne ako sám Pán Ježiš," napísal o Kotlebovi v liste biskupom Richard.
„Mojím základným presvedčením je, že Cirkev nie je a nesmie byť nástrojom na použitie v politickom boji," píše mu Kramara.
Ostentatívne lepenie náboženských symbolov na politické značky označil hovorca KBS za zneužitie viery. „Je to veľmi poľutovaniahodné. Ako neprimerané ale vnímam aj výzvy z opačnej strany politického spektra - aby sa hierarchia zapájala do kampane proti určeným stranám. Obe snahy sú si v jednom podobné: Cirkev a vieru znižujú na prostriedok dosiahnutia vlastných zámerov."
Hovorca sa v liste vrátil aj k samozvanému „zasväteniu" Kotlebu Panne Márii. „Ako zdôrazňujú biskupi, zasvätenie je ako kadidlo - cítiť jeho vôňu len vtedy, keď sa vloží na rozžeravené uhlie, ktoré horí v našom srdci odhodlanom na ochotnú službu a obetu... Ak sa v Cirkvi usilujeme o zlepšovanie vzťahov so Židmi a rozvíjame ekumenické úsilie, je prijateľné spochybňovať holokaust alebo nadávať protestantom?... Ak sa venujeme Rómom, zakladáme pastoračné centrá, vydávame časopisy, posielame medzi nich kňazov, možno ich hádzať do vreca ako "cigánskych parazitov"? ... Ak organizujeme zbierky utečencom a posielame státisíce eur prenasledovaným, aj migrantom, ak sme vybojovali prijatie irackých kresťanov, možno sa stotožňovať s postojom odmietania cudzincov? A keď hovoríte o tých moslimoch: ktoréhokoľvek z tých, čo poznám, by som u seba ubytoval, ak by bolo treba - hoci sám mám len jednu izbu," píše Kramara a odkazuje veriacich na blog pána Benčíka, ktorý upozorňuje na rasistickú, neonacistickú či šovinistickú stránku kotlebovcov. „Je to veľmi smutné, ale poučné čítanie," píše Kramara.