V České republice začalo natáčení dánsko-českého dramatu z období první světové války. Ve snímku I Krig & Kaerlighed (pracovní název Ve válce a lásce) se vedle plejády dánských herců objeví i Němec Tom Wlaschiha známý zejména ze Hry o trůny. Ještě před několika týdny točil v barrandovských studiích válečný seriál Das Boot. A teď je tu znovu, aby si zahrál v milostném eposu zasazeném do období 1. světové války, oznámila dnes ČTK Ludmila Claussová z Českého filmového centra.
Celovečerní film vzniká podle ní v koprodukci Dánska a České republiky, premiéry se dočká už v listopadu u příležitosti 100. výročí ukončení 1. světové války, uvedla.
Snímek je příběhem mladého Dána Esbena, který předstírá vlastní smrt, aby unikl návratu na frontu a po letech se znovu setkal se svou milovanou manželkou a synem. Během jeho nepřítomnosti se však mnohé změnilo a o lásku jeho ženy usiluje okouzlující pruský důstojník Gerhard. Ukrytý na půdě vlastního domu sleduje Esben svoji nejhorší noční můru, musí nasadit vše pro své přežití i záchranu rodiny.
"Výroba filmu začala 4. února, točit budeme mimo jiné v Litoměřicích, Lenešicích a Terezíně. Na další natáčení do Dánska a Německa se po 11. únoru přesune i část českého štábu," uvedla Veronika Lencová z české produkční společnosti Film United. Českých lokací filmaři využijí například pro natáčení bojiště první světové války, dánského vězení a dalších prostředí v Dánsku v době první světové války.
Režisér filmu Kasper Torsting bude mít vedle Toma Wlaschihy (v roli Gerharda) na povel i známé dánské herce. Ebsena hraje Sebastian Jessen. Čeští herci jsou zastoupeni například Karlem Dobrým v roli lékaře polní nemocnice.
Dánským producentem snímku je Ronnie Fridthjof a jeho společnost Fridthjof Film, českým koproducentem je Film United s Rickem McCallumem, Veronikou Lencovou a Martinem Šebíkem.
Film byl podpořen Státním fondem kinematografie v rámci programu podpory minoritních koprodukcí a bude čerpat rovněž filmové pobídky.
"Je skvělé, že se naši producenti stále častěji zapojují do podobných koprodukčních projektů. Roli v tom hrají jak funkční filmové pobídky, tak také již řadu let fungující podpora minoritních koprodukcí, která se stala nedílnou součástí naší koncepce," komentovala to ředitelka Státního fondu kinematografie Helena Bezděk Fraňková.
Na dánské straně získal film podporu Dánského filmového institutu, Danmarks Radio, Fabrikant Mads Clausens Fond a dalších regionálních fondů. Realizaci podpořil i evropský program Creative Europe Media.