Finančná gramotnosť detí na Slovensku je priemerná. Dokonca v porovnaní s krajinami OECD sa nachádzame pod priemerom. Trišesťpäťka preto spúšťa reklamnú kampaň k prvej slovenskej detskej bankovej aplikácii na trhu, ktorá podporí finančnú gramotnosť a vzdelávanie detí. Jej cieľom je motivovať rodičov, aby sa deti (na)učili rozumieť peniazom a aktívne s nimi aj narábali. To všetko navyše moderným spôsobom prostredníctvom mobilnej aplikácie, platobnej karty a náramku.
Medzi kľúčové oblasti, ktorým sa Trišesťpäťka v rámci svojich aktivít venuje patrí finančne vzdelávanie. Po novom navyše prepája svoje doterajšie CSR projekty s konkrétnym nástrojom na podporu finančnej gramotnosti v podobe prvej slovenskej detskej mobilnej aplikácie na trhu. Tá pomáha deťom ale aj ich rodičom aktívne pracovať s peniazmi.
„V súvislosti s transformáciou Trišesťpäťky na plnoformátovú banku, rozširovaním cieľových skupín, ale aj v nadväznosti na naše doterajšie aktivity v oblasti vzdelávania, spúšťame kampaň na detskú bankovú aplikáciu, ktorá je ideálnym nástrojom na podporu finančnej gramotnosti detí. Pokračujeme v doterajšej komunikačnej línii a zobrazovaní reálnych ľudí, pričom dospelákov v tomto prípade vystriedali deti, pre ktoré je tento nástroj primárne určený,“ hovorí Silvia Žuffa head of marketing 365.bank.
Podľa jej slov spot produkčne vychádza z online videa, v ktorom okrem iného deti vtipným spôsobom reagujú na otázky týkajúce sa financií. Potrápiť sa museli s témami ohľadne vnímania a hodnoty peňazí, ale aj s pojmami ako je inflácia. Trišesťpäťka sa aj touto cestou snaží v rámci svojich kanálov upozorniť na nevyhnutnosť finančného vzdelávania. Banka si s týmto cieľom dala v rámci svojich PR aktivít vypracovať aj exkluzívny prieskum o finančnej gramotnosti detí medzi školákmi a ich rodičmi, ktorý zastrešila agentúra 2muse. Výsledky odkomunikovala na tlačovej konferencii.
Detská aplikácia SMARTIE je podľa banky spôsob, akým možno prispieť k lepšiemu pochopeniu sveta financií už u detí vo veku od 8 do 15 rokov. Navyše k nej dostanú aj predplatenú platobnú kartu a náramok, vďaka čomu si môžu vyberať hotovosť z bankomatu, ale aj platiť bezhotovostne na POS termináloch. V aplikácii si môže dieťa aj sporiť, sledovať históriu transakcií a vzdelávať sa prostredníctvom vedomostných kvízov. Tie využívajú princíp gamifikácie postavený na zbieraní bodov a možnosti meniť dizajn aplikácie. Detská apka pritom funguje v dvoch verziách – pre dieťa aj pre rodiča, ktorý má niektoré funkcionality nad rámec dieťaťa.
Banka spúšťa kampaň na detskú aplikáciu SMARTIE v rámci ATL formátov prostredníctvom sponzorských odkazov, ktoré budú doplnené aj rádio spotmi a kampaňou v online priestore, v PR a na sociálnych sieťach. Produkciu zastrešila ej dvorná reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett.