Hľadané slovo: Sputnik

Francúzske ministerstvo obrany dnes obvinilo Rusko, že prostredníctvom štátnych médií vedie proti Francúzsku koordinovanú kampaň s cieľom šíriť nepravdivé informácie, napríklad o údajnom pôsobení francúzskych žoldnierov v bojoch na Ukrajine. Informovala o tom agentúra AFP.

Published in Stručne

RTVS chystá špeciálnu diskusnú reláciu „ Ako ďalej, RTVS?“, ktorú odvysiela dnes v utorok 16. januára naživo o 20.20 h v spravodajskej RTVS :24 a v Rádiu Slovensko.

Published in TV

Aj keď Martinu Šimkovičovú zvyknú médiá predstavovať ako bývalú moderátorku televízie Markíza, už dávno s klasickými médiami nemá nič spoločné. Bývalá tvár hlavných správ Markízy, známa aj ako spoločníčka Vila Rozborila v zábavnej relácii Cestoviny, posledné desaťročie intenzívne šíri dezinformácie, homofóbne názory, propaguje antisystémové strany a je veľmi blízko proruským dezinformačným aktivitám na Slovensku. Práve túto osobu chce Andrej Danko posadiť na ministerstvo kultúry.

Published in Komentáre

Bezpečnostná informačná služba (BIS) podľa riaditeľa Michala Koudelku odhalila, že jeden z dlhodobých agentov Ruska v Českej republike zaistil za odplatu niekoľko tisíc eur šírenie ruskej propagandy, ktorá sa týkala vojny na Ukrajine. Koudelka to povedal pri dnešnej konferencii o dezinformáciách v Poslaneckej snemovni.

Published in Internet

 Strana Smer- Slovenská sociálna demokracia zverejnila zatiaľ len malú časť kandidátnej listiny do parlamentných volieb:

Published in Stručne

Robert Fico dnes predstavil kandidátku Smeru do blížiacich sa parlamentných volieb. Hlavnú pozornosť venoval bývalému členovi ÚV KSS Arturovi Bekmatovi. Ten je dlhodobo jednou z hlavných postáv antysystémových síl na Slovensku - známy šíriteľ proruskej agendy, spolupracovník ruského Sputnika, konšpiračného časopisu Zem a Vek a hlavná tvár antisystémových protestov.

Published in Komentáre

Za posledný rok sa na spravodajských serveroch a sociálnych sieťach v Afrike stále častejšie objavuje proruský obsah. Cieľom týchto správ je získať podporu pre inváziu na Ukrajine, ukázať narastajúcu prítomnosť Ruska na africkom kontinente v kladnom svetle a zároveň kritizovať pôsobenie USA a Európy - obzvlášť Francúzska - v Afrike, napísal denník The New York Times.

Published in TV

Sociálna sieť Twitter zrušila kontroverzné označenie "vládou financované médium" v americkej rozhlasovej sieti NPR alebo kanadskej rozhlasovej a televíznej spoločnosti Canadian Broadcasting Corporation (CBC). Ukazujú to twitterové účty týchto médií, ktoré sa na údajne zavádzajúce označenie sťažovali a svoje aktivity na twitteri pozastavili.

Published in Stručne

Keď miliardár Elon Musk minulý týždeň prevzal sociálnu sieť twitter so slovami, že "vták je oslobodený", trvalo len niekoľko hodín, kým ho eurokomisár Thierry Breton varoval, že platforma s logom modrého vtáčika bude v Európskej únii "lietať podľa našich pravidiel" . Odkazoval pritom na čerstvo schválené nariadenie regulujúce fungovanie sociálnych sietí vrátane moderovania obsahu, čo je pre Muska kľúčovou témou. Na twitter by sa mohlo začať vzťahovať už v budúcom roku, pričom za porušenie hrozia vysoké pokuty.

Published in Internet

„Veľká téma, kontroverzný nástup do Českého rozhlasu k pánovi René Zavoralovi (šéf Českého rozhlasu - pozn.red.) a to zo Slovenska a priamo na sekretariát ku generálnemu riaditeľovi. Novú prácu tu, a pre mnohých komentátorov prekvapivo, dostal človek s veľmi problematickou povesťou, bývalý šéf slovenskej verejnoprávnej RTVS. Ako mediálny šéf podpísal zmluvu s ruským propagandistickým Sputnikom, počas jeho vedenia odišlo z STV hromadne niekoľko novinárov – zanechal za sebou spúšť, nefunkčné spravodajstvo plné bizarných ľudí...“ týmito slovami uviedol redaktor ČT reportáž o príchode Jaroslava Rezníka na českú mediálnu scénu.

Published in Komentáre

Ruskú vakcínu proti covidu-19 využívali podľa nového výskumu európske krajiny, v ktorých zároveň erodovala demokracia. Kvalita demokracie bola z hľadiska využitia vakcíny kľúčová, uvádza štúdia odborníkov z Národného inštitútu pre výskum socioekonomických dopadov chorôb a systémových rizík (SYRI). Tam, kde fungovala deľba moci, dostatočná nezávislosť štátnych inštitúcií na vláde a slobodné médiá, sa Sputnik V podľa expertov na trh nedostal.

Published in Stručne
piatok, 16 september 2022 09:55

Jaroslav Rezník má novú prácu

Bývalý šéf RTVS Jaroslav Rezník si po odchode z Mlynskej doliny opäť našiel prácu vo verejnoprávnom médiu. No nie na Slovensku.

Published in TV

Po februárovej invázii Ruska na Ukrajinu Európska únia zablokovala RT a Sputnik, dva hlavné kremeľské kanály šíriace propagandu a dezinformácie o vojne. Takmer pol roka potom sa počet stránok, ktoré šíria rovnaký obsah, zvýšil, pretože Rusko našlo spôsoby, ako zákaz obchádzať.

Published in Hoaxy

Tribunál Súdneho dvora Európskej únie dnes potvrdil marcový zákaz EÚ vysielania ruskej televízie RT (predtým Russia Today) kvôli systematickým dezinformáciám. Informovala o tom agentúra Reuters. Súd podľa agentúry AFP zamietol žiadosť RT France o zrušenie pozastavenia jej vysielania, ktoré únia nariadila v rámci sankcií voči Moskve kvôli ruskej invázii na Ukrajinu.

Published in TV

Ruská prokremeľská televízia RT (predtým Russia Today) otvorí zastúpenie v Belehrade, informovali srbské médiá. Stanica je v Európskej únii zakázaná kvôli šíreniu propagandy v súvislosti s ruskou inváziou na Ukrajinu.

Published in TV
Strana 1 z 10